::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 57
نویسنده پیام
admin
آفلاین



ارسال‌ها: 75
عضویت: 16 /11 /1393
آیا می توان موضوع موشک های بالستیک را از موضوع دفاعی تفکیک کرد؟
آیا می توان موضوع موشک های بالستیک را از موضوع دفاعی تفکیک کرد؟وزارت خارجه آمریکا: در مذاکرات هسته‌ای برای مقابله با توان موشکی ایران مذاکره کرده و میکنیم/ عراقچی: موضوع دفاعی قابل مذاکره نیست البته به موضوع موشکی پرداخته می‌شود
گروه بین الملل- رجانیوز: وزارت امور خارجه آمریکا به پرتاب «ماهواره فجر» که توسط متخصصان وزارت دفاع طراحی و با موفقیت به فضا ارسال شده، واکنش نشان داد.
به گزارش رجانیوز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا در واکنش به خبر اقدام ایران در پرتاب یک ماهواره به فضا به صدای آمریکا گفت برنامه موشکی ایران تهدیدی علیه منطقه است و جامعه بین المللی در نگرانی ما از تلاش‌های ایران برای توسعه برنامه موشکی سهیم است.
وی همچنین افزود سازمان ملل متحد چندین قطعنامه در رابطه با منع گسترش فعالیت‌های حساس ایران تصویب کرده است. این قطعنامه‌ها ایران را از هر گونه فعالیت در زمینه موشک‌های بالستیکی قادر به حمل کلاهک هسته‌ای، از جمله استفاده از فناوری موشک‌های بالستیکی، منع می‌کند.
این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت این نوع تلاش‌های ایران نشان می‌دهد که چرا ما با در پیش گرفتن راه حل دیپلماتیک در صدد برطرف کردن نگرانی ها در برنامه هسته ایران هستیم. ما باید به اعمال فشارها بر ایران ادامه دهیم تا آن کشور به همه تعهدات بین المللی‌ خود عمل کند.
وی همچنین گفت: یکی از مسائلی که در گفتگوها با ایران مطرح کرده‌ایم، چگونگی تعامل با ایران بر سر موشک‌های بالیستیکی است که قادر به حمل کلاهک‌های اتمی هستند. به گفته این مقام وزارت خارجه آمریکا، این مساله مورد بحث قرار گرفته و ادامه خواهد یافت.
جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، نیز روز دوشنبه در همین زمینه گفت «یکی از مسائلی که ما در مذاکرات به آن می‌پردازیم، این است که چگونه با برنامه موشک‌های قاره‌پیمایی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای مقابله کنیم. این مسئله به بحث گذاشته شده و در آینده هم مطرح خواهد شد.»
در همین حال عباس عراقچی به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد.
عباس عراقچی با بیان اینکه ماهواره فجر با اهداف کاملا صلح ‌میز طراحی و ساخته شده است، گفت: برنامه موشکی ایران ماهیت کاملا دفاعی دارد و جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان مسائل دفاعی کشور را قابل مذاکره نمی‌داند و در مورد آن حاضر به گفت‌و‌گو با هیچ طرف خارجی نیست.
وی افزود: بدین لحاظ هیچ‌گاه در چارچوب گفت‌وگوهای هسته‌ای کشورمان با 1 5 چه در گذشته و چه در حال حاضر اجازه طرح و مذاکره درخصوص توان دفاعی و موشکی کشور داده نشده و در آینده نیز داده نخواهد شد.
سید عباس عراقچی اما سوم شهریور در گفتگو با خبرگزاری مهر در پاسخ به سوالی درباره مذاکره درباره موضوع موشکی ایران بر اساس قطعنامه های شورای امنیت گفت: ما هیچ مذاکره ای درباره سیستم های دفاعی کشورمان نمی کنیم
البته عراقچی بلافاصله ادامه داد: بر اساس توافق ژنو در طول مذاکرات به موضوع موشکی که در بند 9 قطعنامه 1929 شورای امنیت به آن اشاره شده است، پرداخته خواهد شد اما این به هیچ وجه به معنای اجرای قطعنامه نیست.(برای مطالعه بیشتر اینجا بخوانید)
معاون وزیر امور خارجه گفت: به اعتقاد ما زمانیکه این اطمینان ایجاد شود که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است، خود به خود به این معنا است که کلاهک های هسته ای هم برای موشک ها وجود ندارد و به این ترتیب فکر می کنیم نظر قطعنامه 1929 تأمین خواهد شد.
گفتنی است در بند قابل اجرای 9 ، قطعنامه 1929 شورای امنیت که علیه ایران به تصویب رسیده نیز آمده است: « ایران به هیچ گونه فعالیتی که به موشک های بالستیک با قابلیت پرتاب سلاح های هسته ای مربوط باشد، و از جمله پرتاب با فناوری موشک های بالستیک دست نخواهد زد، و کشورها تمامی اقدامات لازم را به عمل خواهند آورد تا از انتقال فناوری یا کمک های فنی به ایران که در ارتباط با چنین فعالیت هایی باشند جلوگیری کنند.»
سه شنبه 14 بهمن 1393 - 19:24
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !