::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 40
نویسنده پیام
admin
آفلاین



ارسال‌ها: 75
عضویت: 16 /11 /1393
خاطره ای تاثیرگذار از مرحوم آیت الله سید اسماعیل هاشمی
شعار «خمینی بت شکن» را اولین بار چه کسی مطرح کرد!؟

ماجرای مکاشفه عالم اصفهانی در شب 12 فروردین و زمزمه «خمینی بت شکن آمده اندر وطن»
گروه تاریخ – رجانیوز: مرحوم آیت الله سید اسماعیل هاشمی از علمای صاحب نفس شهر اصفهان و نمایندهی سابق مردم این شهر در مجلس خبرگان رهبری بود که سال‎ها در مقام یک مجتهد عارف و عامل مورد مراجعه مردم اصفهان بود، در خاطره‎ای به مناسبت دهه فجر و بازگشت تاریخی حضرت امام(ره) به ایران، نکته بسیار جالبی را پیرامون یک مکاشفه، شعار معروف «خمینی بت شکن» و منشاء صدور آن در راهپیمایی 12 بهمن 57 مردم اصفهان مطرح می‎کنند که بازخوانی آن به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر خالی از لطف نیست.
به گزارش رجانیوز، آیت الله هاشمی خاطره خود از بازگشت امام راحل در 12 بهمن را اینگونه مطرح می‎کنند: «زمانیكه به دستور بختیار فرودگاه های سراسر كشور بسته شده بود تا از ورود امام به میهن جلو گیری شود، مردم شهرهای مختلف برای اعتراض به همراه علما در مساجد تحصن کردند. مردم شهر اصفهان نیز در مسجد سید این شهر متحصن شدند. زمانی كه خبر آوردند بالاخره پرواز امام موفق به فرود شده است و امام به كشور تشریف آورده اند، مردم كه از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شده بودند از مسجد خارج شدند و با سر دادن شعار هایی شروع به راهپیمایی كردند اما آنچه بیشتر برای من جالب بود شعاری بود كه مردم سر می دادند:
خمینی بت شكن آمده اندر وطن
آتش نمرودیان زمقدمش گلستان
تصویر: http://rajanews.com/Files_Upload/136222.jpg
حس كنجكای من تحریك شد كه كدام قریحه‌ای بی درنگ این شعار را در میان مردم پخش کرده است؟ بعد از راهپیمایی آن روز از مردم جویا شدم تا ببینم سازنده ی این شعار چه كسی است تا اینكه متوجه شدم این شعار از مرحوم آیت الله طیب بوده است. برای اطمینان از صحت این ماجرا روزی در مجلسی كه تنی چند از علما شهر هم حضور داشتند از ایشان ماجرا را جویا شدم كه ایشان ضمن تایید این ماجرا بیان داشتند كه : مدتی بود به شدت نسبت به وضعیت كشور و سلامتی امام امت و مسلمین نگران بودم و می ترسیدم كه مبادا در جریان بازگشت امام به كشور برای ایشان اتفاقی بیافتد تا اینكه شب 12 بهمن برای من مكاشفه ای رخ داد هاتفی این شعر را زمزمه می كرد كه:
خمینی بت شكن آمده اندر وطن
آتش نمرودیان زمقدمش گلستان
من ناگاه به خود آمدم و در فكر بودم تا اینكه فردای آن شب از منزل خارج شدم و به طرف مسجد سید در حركت بودم كه جمعیت مردم را در حالی كه شعار هایی سر می دادند دیدم. پرسیدم چه اتفاقی افتاده كه مردم گفتند امام تشریف آورده‌اند من به یاد اتفاق شب قبل افتادم آن شعر را نوشتم و به مردم دادم تا آنرا تکرار کنند.\"
به گزارش رویش نیوز اين خاطره همه ساله و در ايام دهه فجر، به عنوان یکی از خاطرات زیبای مرحوم آيت الله سید اسماعیل هاشمی بازگو مي شد.
یکشنبه 12 بهمن 1393 - 13:03
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !