::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 42
نویسنده پیام
admin
آفلاین



ارسال‌ها: 75
عضویت: 16 /11 /1393
نقد توافق ژنو در «دانشگاه»، پاسخ به اساتید در «دادگاه»
نقد توافق ژنو در «دانشگاه»، پاسخ به اساتید در «دادگاه»/ یکشنبه صبح دکتر سعید زیباکلام به خاطر انتقاد از توافق ژنو محاکمه می شود
گروه سیاسی- رجانیوز: همزمان با دور جدید از «تحریم ها» و «تحقیرها» ی آمریکا علیه کشورمان در مذاکرات هسته ای، فشار بر منتقدان توافق ژنو افزایش یافته است.
به گزارش رجانیوز، پس از انتشار خبر لغو سخنرانی دکتر فریدون عباسی دانشمند هسته ای و حجه الاسلام نبویان نماینده تهران در مجلس در دانشگاه شهید بهشتی، دکتر سعید زیباکلام استاد برجسته دانشگاه تهران مجددا به دادگاه فراخوانده شد.
دکتر زیباکلام با اعلام این خبر به خبرنگار رجانیوز گفت: در بهار و تابستان سال جاری چندین نوبت به خاطر نقد توافق ژنو احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفتم و حالا بعد از چندماه مشخص شده که بازپرس پرونده مرا به خاطر نقد توافق ژنو «مجرم» تشخیص داده و اکنون به من اعلام شده که صبح روز یکشنبه 12 بهمن ماه باید در دادسرای کارکنان دولت حاضر شوم تا جلسه دادگاه ام برگزار شود.
دکتر سعید زیباکلام از جمله اساتید دانشگاهی است که طی ماه های گذشته با حضور در دانشگاه ها و همایش های متعدد نقطه نظرات خود را درباره این توافقنامه اعلام کرده است و جلسات وی البته بدون حاشیه هم نبوده و در برخی از مراسم ها، افرادی مانع سخنرانی وی شدند.
همچنین برخی از جلسات وی در شهرهایی مثل بندر دیر، جهرم، لار، فسا همچنین دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه امیرکبیر شده لغو مجوز شده بود.
تصویر: http://rajanews.com/Files_Upload/122292.jpg
دکتر سعید زیباکلام در حال پخش متن انتقادی نسبت به توافق ژنو در راهپیمایی 22 بهمن سال 92
گفتنی است سعید زیباکلام که در کارنامه خود علاوه بر سوابق علمی و پژوهشی ، مسئولیت و ریاست سفارت خانه ایران در فیلیپین و ریاست اداره سازمان های بین المللی وزارت خارجه را دارد، از ابتدای مشخص شدن مفاد مذاکرات ژنو ، جزو مهمترین منتقدان دولت و تیم مذاکره کننده بوده است که جلسات متعدد دانشگاهی و مردمی وی در شهرهای مختلف با استقبال پرشور رو به رو شده است.
لازم به ذکر است، پیش از دکتر زیباکلام نیز تعدادی از منتقدان توافقنامه ضعیف ژنو از جمله حجه الاسلام دکتر سید محمود نبویان نماینده مردم تهران، کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و حسین قدیانی روزنامه نگار به خاطر نقد توافق ژنو مورد شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی شده بودند. شورایی که ریاست آن بر عهده دکتر حسن روحانی است.
این در حالی است که تاکنون آقای روحانی بارها از اساتید دانشگاه ها درخواست کرده به میدان بیایند و از این توافق دفاع کنند اما با توجه به ضعفهای متعدد در این توافق، کمتر کسی حتی از اصلاح طلبان و اساتید حامی دولت یازدهم حاضر شده اعتبار خود را خرج دفاع از این توافقنامه کند، در مقابل با تعدادی از چهره ها و اساتید دانشگاهی که به نقد توافق ژنو پرداخته اند برخورد صورت گرفته و حتی با شکایت دولت مواجه شده اند.
آقای روحانی در تاریخ 15 بهمن 92 از اساتید دانشگاه ها خواسته بود تا به میدان آمده و از توافق ژنو حمایت کنند، اما توضیح نداده بود که در قبال برخوردهای امنیتی و قضایی با اساتید منتقد این توافقنامه موضع دولت چه خواهد بود؟
همچنین هفته گذشته آقای نوبخت سخنگوی دولت در پاسخ به اعتراض بسیج دانشجویی دانشگاه علامه درباره پیاده روی ظریف و کری، این اقدام را قابل دفاع دانست و از دانشجویان خواست تا برای فهم چرایی دفاع از این حرکت، به اساتید دانشگاه مراجعه کنند اما به نظر می رسد در عرصه عمل زمانی که اساتید دانشگاه وارد میدان شده و به نقد فنی و حقوقی این توافق در محیط «دانشگاه» مشغول می شوند، پاسخ نقد خود را باید در «دادگاه» دریافت کنند.
پیش از این نیز رسانه های متعدد نظیر نه دی، وطن امروز، یالثارات و برخی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به جرم انتقاد از دولت یا مذاکرات هسته ای با برخوردهای تند رو به رو شده بودند.
شنبه 11 بهمن 1393 - 19:59
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !